درباره هپاتيت E چه مي‌دانيم؟

به مرجع به روز سئو حرفه اي خوش آمديد

شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

درباره هپاتيت E چه مي‌دانيم؟

۶ بازديد

هپاتيت E يك عفونت ويروسي است كه كبد را تحت تأثير قرار مي دهد ، از عفونت هاي بدون علامت ساده تا بيماري هاي كشنده ، به ويژه در زنان باردار. به گزارش مجله آنلاين ، عفونت هاي ويروسي هپاتيت E اغلب به صورت باليني بدون علامت ظاهر مي شوند ، اما در موارد علامتي …

درباره هپاتيت E چه مي‌دانيم؟ https://online-mag.ir/2021/06/درباره-هپاتيت-e-چه-مي‌دانيم؟/ مجله آنلاين Thu, 17 Jun 2021 01:58:23 0000 مجله جامعه https://online-mag.ir/2021/06/درباره-هپاتيت-e-چه-مي‌دانيم؟/ هپاتيت E يك عفونت ويروسي است كه كبد را تحت تأثير قرار مي دهد ، از عفونت هاي بدون علامت ساده تا بيماري هاي كشنده ، به ويژه در زنان باردار. به گزارش مجله آنلاين ، عفونت هاي ويروسي هپاتيت E اغلب به صورت باليني بدون علامت ظاهر مي شوند ، اما در موارد علامتي …

هپاتيت E يك عفونت ويروسي است كه كبد را تحت تأثير قرار مي دهد ، از عفونت هاي بدون علامت ساده تا بيماري هاي كشنده ، به ويژه در زنان باردار.

به گزارش مجله آنلاين ، عفونت هاي ويروسي هپاتيت E اغلب به صورت باليني بدون علامت ظاهر مي شوند ، اما در موارد علامتي مانند ساير هپاتيت هاي ويروسي ، علائم اوليه و زردي ايجاد مي كند.

از نظر اپيدميولوژيكي ، طبق گفته وزارت بهداشت ، عفونت هاي ويروس هپاتيت E به دو دسته اپيدمي و بومي تقسيم مي شوند. در انواع اپيدمي ناشي از ژنوتيپ هاي ويروسي 1 و 2 ، عفونت هاي مزمن رخ نمي دهد و اين بيماري فقط براي انسان است. اين نوع هپاتيت E يكي از مهمترين مشكلات بهداشتي در كشورهاي در حال توسعه در آسيا و آفريقا است ، به ويژه در كشورهايي كه از نظر تأمين آب سالم و بهداشت محيط وضعيت خوبي ندارند. شكل آندميك هپاتيت E توسط ژنوتيپ هاي 3 و 4 ايجاد مي شود كه در مردان و افراد مسن شايع است. اين نوع هپاتيت E يك بيماري شايع انساني و حيواني است كه مي تواند باعث عفونت هاي مزمن در انسان شود. در ژاپن ، چين ، هند ، پاكستان و مكزيك گزارشات زيادي در مورد هپاتيت حاد و مزمن با ژنوتيپ هاي 3 و 4 ويروس هپاتيت E وجود دارد.

هپاتيت E معمولاً باعث بيماريهاي مزمن مانند هپاتيت A نمي شود. عفونت هاي ويروسي معمولاً خود محدود مي شوند و ميزان مرگ و مير نسبتاً كم در حدود 1-4٪ است ، اما در زنان باردار به حدود 20٪ افزايش مي يابد.

گزارش شده است كه شيوع هپاتيت E در كشورهاي در حال توسعه به دليل اپيدميولوژي سروي بين 10 تا 35 درصد گزارش شده است. در برخي گزارش ها ، آن را متداول ترين نوع هپاتيت C حاد در بزرگسالان در كشورهاي جهان سوم مي دانند. افرادي كه در اردوگاه هاي شلوغ زندگي مي كنند ، مانند پناهندگان و خانه هاي موقت ، در معرض خطر بيشتري قرار دارند.

طبق گفته وزارت بهداشت ، ايران يكي از كشورهاي آسيايي است و به عنوان يكي از مناطق بومي هپاتيت E شناخته مي شود. شيوع ويروس در جمعيت عمومي كشور 8 تا 13 درصد تخمين زده شده است. به نظر مي رسد با گذشت زمان عفونت ها كاهش مي يابد ، كه ممكن است مربوط به تصفيه فاضلاب بهداشتي و دسترسي به آب سالم و بهداشتي باشد.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.