شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

باز شدن پاي مجريان خارجي به طرح اقدام ملي مسكن اصفهان – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان

۱۰ بازديد

خبرگزاري آنلاين ، گروه استان ها – مريم ياوري: ورود يك شركت ساختماني تركيه به ساخت خانه اقدام ملي در شهر جديد بهارستان چالشي است كه انبوه سازان در اصفهان پس از يك سال مشاوره با وزارت راه با آن روبرو هستند و توسعه شهري. اين وزارتخانه در مورد قرارداد با پيمانكاران خارجي جدي است …

باز شدن پاي مجريان خارجي به طرح اقدام ملي مسكن اصفهان – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان https://livemag.ir/2021/03/باز-شدن-پاي-مجريان-خارجي-به-طرح-اقدام-مل/ https://livemag.ir/2021/03/باز-شدن-پاي-مجريان-خارجي-به-طرح-اقدام-مل/#respond مجله زنده خبري Mon, 08 Mar 2021 04:01:55 0000 عمومي https://livemag.ir/2021/03/باز-شدن-پاي-مجريان-خارجي-به-طرح-اقدام-مل/ خبرگزاري آنلاين ، گروه استان ها – مريم ياوري: ورود يك شركت ساختماني تركيه به ساخت خانه اقدام ملي در شهر جديد بهارستان چالشي است كه انبوه سازان در اصفهان پس از يك سال مشاوره با وزارت راه با آن روبرو هستند و توسعه شهري. اين وزارتخانه در مورد قرارداد با پيمانكاران خارجي جدي است …

خبرگزاري آنلاين ، گروه استان ها – مريم ياوري: ورود يك شركت ساختماني تركيه به ساخت خانه اقدام ملي در شهر جديد بهارستان چالشي است كه انبوه سازان در اصفهان پس از يك سال مشاوره با وزارت راه با آن روبرو هستند و توسعه شهري. اين وزارتخانه در مورد قرارداد با پيمانكاران خارجي جدي است و با توليدكنندگان انبوه داخلي همكاري نمي كند.

مشكل اشتغال بيش از هر چيز ديگري مهم است زايي كه از مهندسان و كارگران ايراني گرفته شده و با دو دست به خارجي ها داده مي شود. از طرف ديگر ، كيفيت ساخت مسكن چالش ديگري است كه تضمين نمي شود.

ورود خارجي ها به بازار ساخت و ساز ، حذف سرمايه از كشور است

در همين رابطه ، دبير انجمن سازندگان مسكن در اصفهان كه از نتايج وزارت راه و شهرسازي در استفاده از رهبران خارجي براي ساخت مسكن در كشور ، به ويژه در استان اصفهان شكايت داشت ، گفت: خارجي ها در بازار مسكن نوعي خروج سرمايه است. وي مي گويد: اگر خارجي ها براي سرمايه گذاري وارد بازار ساخت و ساز شوند بسيار استقبال خواهيم كرد ، اما اين اقدام وزارت راه نوعي برداشت سرمايه از كشور است.

احمد تولا وي با اشاره به اينكه طبق پيشنهاد وزارت راه و شهرسازي ، تفاهم نامه اي با سازندگان انبوه استان اصفهان براي اجراي برنامه اقدام ملي مسكن براي مدت حدود يك سال به امضا رسيد ، گفت: بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازي ، اين طرح 185 هكتار زمين است كه بايد در اصفهان اجرا شود.

در برنامه اقدام ملي مسكن در بهارستان حدود 10 هزار نفر استخدام شده است زايي در اين پروژه از مقوله هاي مختلف مهندسي ، كارگري و … استفاده خواهد شد و با ورود شركت هاي ترك ، قسمت قابل توجهي از اشتغال در اين پروژه سهم ترك ها خواهد بود.

وي در ادامه با بيان اينكه پس از سفرهاي فراوان و مطالعات مختلف ، اين قرارداد توسط توليدكنندگان انبوه امضا و امضا و به شركت عمران بهارستان ارسال شد ، ادامه داد: بعد از مدتي خبري از قرارداد نبود و بعد از آن كارمندان شركت عمران بهارستان دنبال قيمت بالا آنها مذاكره كردند و قيمت مندرج در اين قرارداد با قيمت اعلام شده توسط دفتر فني استانداري مطابقت داشت و انبوه سازان قيمتي را در اين زمينه اعلام نكرده بودند.

دبير انجمن سازندگان مسكوني در اصفهان با بيان اينكه طبق گفته مديرعامل شركت عمران بهارستان ، وزارت راه و شهرسازي يك پيمانكار خارجي با قيمت كمتر از قيمت مصوب در اصفهان براي اجراي طرح ملي در نظر گرفته است براي ساخت مسكن در اين شهر مي افزايد: شركت هاي ترك قرارداد ساخت 3000 واحد مسكوني با قيمت هر متر مربع 2700 تن را امضا كرده اند.

قسمت خصوصي ساخت مسكن براي شركت هاي ترك سودآور است

وي افزود: در همين راستا لازم به ذكر است كه شركت عمران بهارستان علاوه بر اجراي 3000 واحد مسكوني ، با شركت تركي براي 4000 واحد مسكوني اقدام به سرمايه گذاري مشترك كرده است كه سود زيادي خواهد داشت به شركت اجرايي تركيه “

تولا وي در ادامه با بيان اينكه اگر يك شركت تركيه اي مسكن ملي را با قيمت پايين بسازد ، در عوض از اين پروژه سود بزرگي كسب خواهد كرد ، وي ادامه داد: ميليون و 700 هزار تن.

دبير انجمن سازندگان مسكوني در اصفهان ادامه مي دهد: نقشه برداري و طراحي پروژه ملي مسكن در شهر جديد بهارستان توسط انبوه سازان اصفهان انجام شد و بلافاصله پروژه به يك شركت ترك واگذار شد.

تهديد فرصت هاي اشتغال زايي براي ايرانيان با ورود يك شركت عملياتي تركيه

او همچنين در مورد اشتغال صحبت مي كند زايي اقدام ملي مسكن خود گوياست و مي گويد: در اين پروژه حدود 10 هزار نفر مشغول به كار هستند زايي گفته مي شود كه در اين پروژه مقوله هاي مختلف مهندسي ، كارگري و شما استخدام خواهند شد و با ورود شركت هاي تركي ، قسمت قابل توجهي از اشتغال اين پروژه سهم ترك ها خواهد بود.

تولا وي با بيان اينكه شركتهاي ساختماني تركيه از نظر فني بهتر از شركتهاي ساختماني در اين كشور نيستند ، ادامه داد: اگر پيمانكار از كشورهايي مانند فرانسه يا فنلاند باشد ، مي توانستيم اين را مقدمه اي براي اين فناوري بدانيم ، اما اين اتفاق نيفتاد. .

اساس برنامه اقدام ملي مسكن كاهش هزينه است

در همين راستا مديركل راه و شهرسازي استان اصفهان با بيان اينكه قرارداد يك شركت ترك براي اجراي برنامه اقدام ملي مسكن براي شهرهاي جديد و اين شهرها از نظر ساختاري مستقل هستند ، به آنلاين گفت: اين قيمتي كه در نهايت سود را به مردم باز مي گرداند.

در ادامه قرآن عليرضا قاري بيان شده است كه طبق توافقات صورت گرفته در اصفهان ، انبوه سازان براي اجراي برنامه اقدام ملي مسكن با وزارت راه و شهرسازي توافق كردند و قيمت توافق شده در شوراي مسكن تصويب و طبق روال وزارت راه اعلام شد. وزارت راه و شهرسازي ميانگين قيمت اين پروژه را اعلام كرد تا با پراكندگي قيمت مسكن در كشور روبرو نشود.

وي با اشاره به اينكه پس از اعلام قيمت وزارت راه و شهرسازي ، انبوه سازان در مورد قيمت ها با اين وزارتخانه به توافق نرسيده اند و اين شركت پيمانكاران جديدي پيدا كرده و براي اجراي پروژه با وي قرارداد منعقد كرده است ، افزود: انبوه سازان در ساخت و ساز در اقدام مسكن ملي باز است.

انبوه سازان در اصفهان با قيمت مصوب شوراي ملي مسكن مخالف هستند

مديركل راه و شهرسازي استان اصفهان با بيان اينكه قيمت تعيين شده توسط شوراي مسكن بر اساس “ليست قيمت” است و قيمت را شناور در نظر گرفتيم ، اظهار داشت: اين قيمت قابل دفاع است و قيمت را كنترل مي كند ، مبلغ 2 ميليون و 700 هزار تومان است. تبليغات و توليدكنندگان انبوه مخالف اين قيمت هستند.

وي با بيان اينكه اكنون قرارداد ساخت 3000 واحد مسكوني با يك شركت تركي منعقد شده است ادامه داد: در اين شهر 7000 واحد مسكوني مصوب در برنامه اقدام ملي مسكن داريم كه انبوه سازان در صورت تمايل مي توانند از آنها استفاده كنند. “

اگر ما از توليدكنندگان انبوه محلي استفاده مي كرديم وضعيت بهتر بود

قاري قرآن در مورد مشاركت در ساخت 4000 واحد مسكوني در بهارستان با همكاري جامعه مدني و شركت تركي مي گويد: در پروژه اقدام ملي مسكن ، امكان مشاركت بخش خصوصي بايد مطابق با شرايط خاص باشد اهداف تعيين شده براي اين پروژه.

قيمت تعيين شده براي اقدام ملي مسكن در شوراي مسكن براساس “ليست قيمت” است و ما در نظر گرفته ايم كه قيمت شناور است و اين قيمت قابل دفاع است.

وي در مورد از دست دادن فرصت هاي شغلي در اجراي پيش نويس برنامه اقدام ملي مسكن در بهارستان گفت: “ادعا مي شود كه اين شركت از مواد و نيروي محلي براي اجراي اين پروژه استفاده مي كند و فقط بخش مديريت آن توسط ترك ها اداره مي شود ، اما اگر بتوانيم از توليدكنندگان انبوه محلي استفاده كنيم ، وضعيت بهتر خواهد بود.

سهم بهارستان از اقدام ملي مسكن 21000 است

همچنين در همين رابطه مدير عامل شركت عمران شهر جديد بهارستان با بيان اينكه سهم شهرهاي جديد در برنامه اقدام ملي مسكن از 400000 واحد تا 200000 واحد در شهرهاي جديد تأمين شده است ، به آنلاين گفت: سهم شهري جديد بهارستان از ملي برنامه اقدام مسكوني 21،000 واحد است.

محمدرضا احمدي با بيان اينكه با اين سهميه مي توان گفت 10.5 درصد از كل برنامه اقدام ملي مسكن در شهرهاي جديد متعلق به بهارستان است ، اظهار داشت: به همين منظور ثبت نام متقاضيان در سه مرحله انجام شده است ، حدود 14000 نفر در اين طرح آنها ثبت نام كردند و پس از غربالگري فقط 3500 نامزد شناسايي شدند ، در اين پروژه موثر هستند و با افتتاح حساب براي اقدامات اجرايي اين ره در دستور كار بود.

وي اظهار داشت كه طبق دستورالعمل هاي وزارت راه و شهرسازي ارزيابي سازندگان انبوه را براي اجراي برنامه اقدام ملي مسكن در دستور كار قرار داده ايم: بنابراين ، ما در شوراي مسكن يك قيمت تعيين كرديم و وارد يك قرارداد با انبوه سازان. مذاكره كرديم

مديرعامل شركت عمران شهر جديد بهارستان با بيان اينكه شركت عمران شهرهاي جديد و شركت عمران بهارستان در اين زمينه فقط نقش واگذاري زمين و نظارت بر روند اجراي پروژه را دارد ، مي گويد: در واقع اين شركت حلقه اتصال بين انبوه سازان و نامزدهاي.

خروج كتبي سازندگان انبوه براي مسكن اقدام ملي در بهارستان

وي با بيان اينكه پس از تصويب قيمت مسكن در شوراي مسكن استان توسط وزارت راه و شهرسازي ، محدوده قيمت مسكن در برنامه اقدام ملي مسكن اعلام شد ، ادامه داد: اين محدوده قيمت با قيمت مسكن متفاوت است. شورا و از سازندگان انبوه پرسيد ، همانطور كه در طرح مسكن آنلاين مطابق با آنچه دولت اعلام كرده بود وارد حوزه ساخت و ساز شود ، و اگر آنها دچار نوسان قيمت شوند ، وزارت راه و شهرسازي اين اختلاف قيمت را جبران مي كند ، انبوه سازان نامه هاي لغو خود را قبول نكردند و به برنامه اقدام ملي مسكن كه در بهارستان اعلام شده ارسال كردند.

ما نمي توانيم منتظر باشيم تا انبوه سازان نظر خود را تغيير دهند

وي گفت: “از طرف ديگر ، پول نامزدهاي ثبت شده روز به روز از دست مي رود و ما نمي توانيم منتظر تغيير نظر انبوه سازندگان باشيم.” “اين با افزايش تورم مطابقت نداشت ، بنابراين او وارد مذاكره شد با يك شركت تركي “اين شركت فقط مديريت تركيه دارد و 1500 كارمند آن ايراني هستند.

وي به تجربه خوب يك شركت تركيه اي در ساخت و ساز در شهرهاي جديد پرند و پرديس اشاره كرد و گفت: اين شركت همچنين در پروژه مسكن آنلاين همكاري مي كند ، يك پيمانكار بزرگ وزارت نيرو است و سابقه خوبي در اين كشور دارد. “

مديرعامل شركت عمران شهر جديد بهارستان با بيان اينكه قرارداد بهره برداري از 3 هزار و 500 واحد مسكوني بر اساس برنامه اقدام ملي مسكن با اين شركت در بهارستان منعقد شد ، اظهار داشت: عمليات اجرايي پروژه را آغاز مي كنيم.

فضا براي مشاركت انبوه سازان اصفهان در ساخت بهارستان باز است

وي گفت: “اين قرارداد با يك شركت ايراني-تركي بسته شده است.” “ما وثيقه املاك سنگين را از اين شركت دريافت كرديم تا پول آن را تأمين كنيم ، كه وثيقه املاك و مستغلات در كشور است و مسدود است.”

پول ثبت نام كنندگان روز به روز از دست مي رود و ما نمي توانيم منتظر تغيير نظر توليدكنندگان انبوه باشيم ، اين با افزايش تورم درست نبود ، بنابراين با يك شركت ترك وارد مذاكره شديم.

احمدي در مورد بخش مسكن تعاوني در بهارستان گفت: “ما در حال مذاكره با بسياري از شركت ها در اين زمينه هستيم و يك شركت تركي يكي از اين شركت ها است. ما هنوز با اين شركت قرارداد همكاري امضا نكرده ايم اما فضا باز است.” انبوه سازان اصفهاني در حال ساخت 2000 سرمايه گذاري مشترك در بهارستان هستند.

اگرچه استدلال شركت تسويه حساب جديد در زمينه ساخت و ساز و كاهش هزينه قابل قبول است ، اما در اين بين هنوز مشخص نيست كه آيا شركت تركيه اي در زمينه استفاده از مواد و مقاومت داخلي براي اين حجم از ساخت و ساز تعهدي دارد يا خير نه؟ يا اينكه آيا اين شركت در زمينه ساخت و ساز با كيفيت خوب تضميني داده است يا خير ، زيرا آنچه در ساخت مسكن آنلاين شاهد بوده ايم عدم رضايت ساكنان اين خانه ها از كيفيت ساخت و ورشكستگي ساختمان هاي اين پروژه ملي

https://livemag.ir/2021/03/باز-شدن-پاي-مجريان-خارجي-به-طرح-اقدام-مل/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.