شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

اهالي رسانه در سخت‌ترين روزها كنار بيماران و كادر درمان بودند

۱۳ بازديد

معاون وزير فرهنگ و رهنمودهاي اسلامي گفت: رسانه ها با ارائه اطلاعات جامع و كامل و به دنبال آن فرهنگ سازي افكار عمومي در جامعه موفق به كاهش قابل توجهي در تعداد موارد و مرگ شده اند. به گزارش مجله زنده خبري و به نقل از روابط عمومي معاون مطبوعاتي محمد هدادي در جلسه عمومي …

اهالي رسانه در سخت‌ترين روزها كنار بيماران و كادر درمان بودند https://livemag.ir/2021/03/اهالي-رسانه-در-سخت‌ترين-روزها-كنار-بي/ https://livemag.ir/2021/03/اهالي-رسانه-در-سخت‌ترين-روزها-كنار-بي/#respond مجله زنده خبري Wed, 03 Mar 2021 15:33:12 0000 سلامت و تندرستي https://livemag.ir/2021/03/اهالي-رسانه-در-سخت‌ترين-روزها-كنار-بي/ معاون وزير فرهنگ و رهنمودهاي اسلامي گفت: رسانه ها با ارائه اطلاعات جامع و كامل و به دنبال آن فرهنگ سازي افكار عمومي در جامعه موفق به كاهش قابل توجهي در تعداد موارد و مرگ شده اند. به گزارش مجله زنده خبري و به نقل از روابط عمومي معاون مطبوعاتي محمد هدادي در جلسه عمومي …

معاون وزير فرهنگ و رهنمودهاي اسلامي گفت: رسانه ها با ارائه اطلاعات جامع و كامل و به دنبال آن فرهنگ سازي افكار عمومي در جامعه موفق به كاهش قابل توجهي در تعداد موارد و مرگ شده اند.

به گزارش مجله زنده خبري و به نقل از روابط عمومي معاون مطبوعاتي محمد هدادي در جلسه عمومي سالانه خانه مطبوعات و رسانه ها كه صبح چهارشنبه (4 مارس) در ساختمان اين معاونت برگزار شد ، به استناد انتشار ويروس تاج در كشور و نقش روزنامه نگاران و اصحاب رسانه موثر در كاهش پيامدهاي آن ، اطلاعات براي جلوگيري از مسافرت و سفر روستايي ، افزايش استفاده از ماسك از 30 به 84٪ ، تشويق به ماندن در خانه به مناسبت نوروز و غيره . … از جمله فعاليتهاي موثري است كه در سال گذشته توسط انواع مختلف رسانه ها مانند مطبوعات ، راديو ، شبكه هاي اجتماعي و روزنامه نگاران منفرد انجام شده است.

وي به ياد روزنامه نگاراني كه به دليل تاجگذاري جان خود را از دست دادند ، گفت: تاج داراي دو لايه است. متخصصان پزشكي در بهبودي بدن و رسانه ها در اطلاع رساني براي مقابله با هم افزايي و ايجاد باور جمعي براي كمك به رفع نيازها و اقدامات تاج نقش داشتند. از روز اول فوران تاج تاكنون ، رسانه ها در سخت ترين روزها و شجاعت آنها در كنار بيماران ، كادر پزشكي و شهروندان بوده اند و مثل هميشه همه چيز مثال زدني بوده است.

خدادي سازمان خانه مطبوعات را فرصتي بزرگ براي گردهم آمدن رسانه ها خواند و گفت: “قدرت رسانه ها هم افزايي است و خانه هاي مطبوعات مي توانند اين فرصت را فراهم كنند.”

وي با بيان اينكه به سه الگوي رفتاري براي خانواده مطبوعات اعتقاد دارد ، گفت: مهارت ، محتوا و مخاطب مثلثي است كه باعث بقاي رسانه ها مي شود و ناديده گرفتن اين سه واژه زمينه هاي حذف رسانه ها را ايجاد مي كند. اگر مطبوعات مي خواهند در ترويج و بقاي رسانه نقش داشته باشند ، بايد اين سه نكته را دنبال كنند. متأسفانه ، بيشتر تلاش ها و توصيه هاي ما پيرامون اين مثلث نيست. انرژي اصلي گاهي صرف توزيع رايانه و صدور مجوز مي شود و گاهي رسانه ها به دنبال تبليغات بيشتر هستند.

معاون وزير فرهنگ با تأكيد بر اينكه زمان و نگراني پيش دبستاني ها بايد به مخاطبان ، مهارت ها و مطالب اختصاص يابد ، توضيح داد: “گاهي اوقات صداهايي مي شنوم كه اعضاي هيئت رئيسه اعظم ادبيات بسيار عجيب دارند و اتهامات متقابل دارند. . اختلاف نظرها در يك شهر و استان در موضوع مطبوعات به گونه اي قابل هضم نيستند كه صداي او شنيده مي شود. رسانه ها نخبه ترين كشور و با دانش ترين و زحمتكش ترين لايه هاي اين جامعه هستند و آنها بايد بتوانند با يكديگر گفتگو كنند.

وي با تأكيد بر اينكه رقابت در مطبوعات بايد مبتني بر رفاقت باشد ، توضيح داد: اولين اولويت مطبوعات بايد يافتن راهي براي بقا و افزايش قدرت رسانه باشد. امروزه تعداد رسانه ها ديگر نشانه قدرت نيست.

نايب رئيس مطبوعات ، ترويج و تقويت اخلاق در جامعه را از اصلي ترين مسئوليت هاي رسانه ها دانسته و تأكيد كرد كه اعضاي هيئت مديره پيش نويس نيز بايد در گفتار و رفتار خود نمادي از اخلاق و اخلاق باشند. .

هودادي افزود: همه رسانه ها موظف به بيمه كردن كارمندان خود هستند و در حالي كه رسانه هاي اصلي ما اين كار را كرده و 5000 نفر توسط معاونت مطبوعات بيمه شده اند ، هر روز شاهد مراجعه برخي از خبرنگاران به موضوع بيمه هستيم. س forال براي ما اين است كه ما در كل كشور چند روزنامه نگار مستقل داريم. اين آمار نشان مي دهد كه در اين روند اختلالات وجود دارد.

معاون وزير فرهنگ از همكاري معاون مطبوعاتي با انجمن اهداي اعضا خبر داد و گفت: خبرنگاران افتخاري براي اهداي اعضا خواهيم داشت. پيشنهاد من اين است كه روزنامه نگاران در اين پروژه شركت كنند. زيرا زندگي به افراد روحيه خوبي مي بخشد. همچنين در نظر گرفته شده است كه براي هر فردي كه عضوي در روز غرفه اهدا مي كند ، يك درخت كاشته شود.

وي تقويت رسانه از نظر محتوا و مهارت را يكي از سياست هاي اصلي معاونت مطبوعات عنوان كرد و افزود: “ما معتقديم شبكه هاي اجتماعي رقيب رسانه فعال و رسمي كشور نيستند. بلكه آنها شريك زندگي آنها هستند. خوشحاليم كه ميلياردها شريك و شريك به ما اضافه كرده ايم.

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2021/03/اهالي-رسانه-در-سخت‌ترين-روزها-كنار-بي/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.